A pályakezdő fiatalok számára alapított két iparművészeti ösztöndíj beszámoló kiállítását most egyben láthatjuk az Iparművészeti Múzeumban. (Természetesen az egyik félreeső folyosó-nyúlványban, hiszen az állandó kiállítás nélküli múzeum fő terei az üres állványoknak számára vannak fenntartva!) A tárlat a műfajából eredően friss és trendi. Az elmúlt évek gyakorlatához képest visszaszorultak a futurisztikus álom-csodák és az egészségügyi korrektség rekvizitumai, a mozgássérült-barát tárgyak. Jobbára higgadt, egy jó ötletből kiinduló, kutatásban kiérlelt dizájntárgyakat láthatunk, amik még a funkciójuknak is megfelelnek. Ezüstszálakkal átszőtt kesztyűk gyógyászati célra (Hegedűs Zsanett), használt molinóból vart táska (Mihálszky Helga Petra), természetbarát fa bútorok (Standeisky Dániel) stb. És persze rengeteg különleges ruha- és ékszerkollekció. Csak egy megfejhetetlen dizájnköltemény magosodik a teremben, Terebessy Tóbiás Neo-nomád „fénylény-teremtő” gépezete. A domborútükrökkel felszerelt, mozgó és morgó konstrukció megfejhetetlennek bizonyult a recenzens számára, bár az időutazás és az aurafotózás egyaránt szóba került.
Iparművészeti Múzeum
2006. február 10.–2006. március 5.
Kozma Lajos kézműves iparművészeti ösztöndíjasok és a Moholy-Nagy formatervezési ösztöndíjasok kiállítása
A pályakezdő fiatalok számára alapított két iparművészeti ösztöndíj beszámoló kiállítását most egyben láthatjuk az Iparművészeti Múzeumban. (Természetesen az egyik...