LONDON, Egyesült Királyság. Az Egyesült Királyságban 35 éve volt az utolsó nagyszabású Roy Lichtenstein kiállítás. A londoni Hayward Gallery ismét elhozta a pop-art mestert a szigetországba, a kiállítás február 26-tól május 16-ig tekinthető meg. Martin Caiger-Smith, a geléria kiállítási igazgatója 1968-ban még túl kicsi volt ahhoz, hogy láthassa Lichtensteint. Elmondása szerint az azóta eltelt évtizedekben a művész próféciája valóra vált. Karrierje derekán azt jósolta ugyanis, hogy 30 éven belül műveit “fölöttébb ódivatúnak, majdhogynem középkorinak” fogják tartani.
A képregény-figurák, szövegbuborékok, vadászpilóták és nagy krokodilkönnyeket hullató nők képe az utánnyomások, poszterek, hirdetések és ingyenes levelezőlapok dömpingjének következtében már-már ikonikussá vált, éppúgy, mint ahogy a középkori művészet is könnyen értelmezhető, készen kapott képekből dolgozott.
A dolog iróniája az, hogy Lichtenstein a tömegkultúra képeiből alkotott művészetet, de ezek a művek ma már ismét tömegkultúrának tűnnek előttünk.
A kiállításon látható leghíresebb képe, az 1961-es Look Mickey, ami egy felnagyított képkocka egy Miki egér képregényből. A mű azonnal híres lett, a Life magazin címlapon közölte “Tényleg Ő a legrosszabb művész az Államokban?” címmel.
A kiállítás anyagát nemzetközi magán- és közgyűjteményekből kölcsönözték, átfogva a művész 40 éves karrierjét 1997-ben bekövetkezett haláláig. A kiállításon megtekinthető az 1968-as kiállítás vegyes fogadtatásáról szóló film is. A cikk lejjebb folytatódik.