COLUMBUS, USA – 2004. január 31-étől május 2-áig látható A képregények hatása a kortárs művészetre című kiállítás Columbus-ban. A kiállítás egyrészről a képregények kortárs művészetre gyakorolt hatását vizsgálja, másrészről az elmúlt 40 év társadalmi és politikai problémáinak állít emléket. A tárlaton több művészeti forma és mintegy 30 művész, köztük Roger Shimomura, Roy Lichtenstein, és Andy Warhol is képviselteti magát festmény, fénykép, szobor és videó műfajban. A kiállítás bemutatja, hogy a művészek hogyan dolgozták fel képregény-technikával a vietnámi háború, a szexizmus és rasszizmus problémáját.
A kiállítás három részből áll, a Loccs, Bumm és Puff szekciókból.
A Loccs szekció azt mutatja be, hogy a művészek egyes generációi mily módon vették át a képeket és ötleteket a popkultúrából. Az 1950-es és 60-as évek fordulóján indult meg a mindennapi témák művészi feldolgozása, majd a rá következő évtizedekben a témaválasztás egyre inkább a társadalmi problémák (vietnámi háború, rasszizmus) felé fordult. Az 1990-es évekre egyes művészek átformálták a képregények kontextusát és tartalmát, míg mások az absztrakció felé fordultak.
A Bumm szekció mutatja be a tömegtájékoztatás és a sajtó művészek által átvett módszereit. A szitanyomtatás módszerét többen is alkalmazni kezdték, majd később számos más technikát is átvettek a képregényekből, mint pl. a szekvenciális elbeszélés, a színek szimbolikus használata, és a sík geometriai formák alkalmazása. A számítógépes technika fejlődésével a számítógépes grafikák is hamar megjelentek.
A Puff szekció mutatja be, hogy a társadalmi változások közepette számos művész a médiából származó sztereotípiákon alapuló új képi világgal próbálta bemutatni az identitás komplex jelenségét, míg mások az utcai művészeteket, a punk rockot és a hip-hop kultúrát helyezték új környezetbe, fiatalok új generációját megszólítva. Mások képekkel és elbeszélésekkel igyekeztek alteregókat és új mítoszokat teremteni. (szerk. Varga Zsolt)