Párizsban, a Cloître des Billettes, Párizs legrégebbi, 1472-ből fennmaradt kolostorának gótikus kerengőjében láthatók két héten keresztül Major Kamill alkotásai.
Az 1972 óta Párizsban élő művész, az École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs tanára, a „Passé effacé” (Elhalványult múlt) címmel rendezett kiállításán mintegy harminc munkáját mutatja be. Ezek, bár különféle technikával készültek, azonos témát dolgoznak fel. Valamennyi azokból a fotókból indul ki, amelyeket Major Kamill temetői sétái során, leginkább a Père-Lachaise-temetőben készített a sírokon látott, többé-kevésbé elhalványodott, megkopott fényképekről. Az utóbbi években egyre inkább a pusztulás-újrateremtés gondolatával foglalkozó művész kínai papírra készített szitanyomatain, kollázstechnikával vegyített festményein, és legújabb, falemezre applikált fotó és papírkollázs kombinációjából álló, többrétegű képein ismeretlen arcok jelennek meg a múltból. Van, amelyiket a művész érintetlenül hagyta, míg másokat különféle beavatkozásokkal módosított, és olyannal is találkozunk, amelyiket az időjárás viszontagságai viseltek meg olymértékben, hogy az arcvonások a felismerhetetlenségig elmosódtak, a természet beavatkozása folytán absztrakt képekké váltak. A kiállítás külön erénye, hogy az a kapcsolat, ami Major Kamill kortárs művészeti alkotásai és a középkori környezet között létesült, külön hangsúlyt ad a művészt foglalkoztató pusztulás-újrateremtés problémájának.
A kiállítás június 29-ig tekinthető meg.