Cheim & Read Gallery, Chelsea, New York
Marvin Israel (1924–1984) elsősorban ötletes művészeti vezetőként, grafikus tervezőként és Diane Arbus és Richard Avedon munkatársaként...
Cheim & Read Gallery, Chelsea, New York
Marvin Israel (1924–1984) elsősorban ötletes művészeti vezetőként, grafikus tervezőként és Diane Arbus és Richard Avedon munkatársaként ismert, festői tehetségét nem igazán ismerik el. Ezen a kiállításon az 1970-es évek közepén festett, megkínzott és megvadult kutyákat ábrázoló képeit láthatjuk. A képek azután készültek, hogy a művész megszabadult a pop-art és szürrealizmus hatásától és palettáján csak a fekete, fehér és szürke színek maradtak meg. Ettől a periódustól kezdve távoltartotta magát a divatoktól, mozgalmaktól, trendektől és igyekezett saját útját járni.
Marvin Israel kutyái embereket is szimbolizálhatnak. Többnyire félelmetes látványt nyújtanak, ellenséges, farkas-szerű, goromba, vad lények, amelyek vadul harapják, karmolják, folyamatosan támadják egymást. Némelyik közülük fejjel lefelé, kötélre függesztve lóg. A Hanging Dog (Kutya-akasztás) című kép kutyájának kötél szorul a nyakára, alatta pedig felrúgott konyhaszék látható. Egy másik képen álló kutya-trió próbálkozik szendvics-szex aktussal. Egy derekára kötött kötélen függő kutya a 18-dik századi francia festő, Jean-Baptiste Oudry akasztott kutyákat ábrázoló csendéleteire emlékeztet. Francis Bacon hatása is érzékelhető ezeken a nagy technikai tudással és érzékeny coloritmiával alkotott festményeken, amelyek az állatbarátként közismert festő szerint voltaképpen önarcképek.