Mexikótól Nagy-Britannián át a Balatonig, Amszterdamtól Szlovákián át Szentesig kalauzolja el ezúttal a lap az olvasókat, a címlapsztori a Szépművészeti őszi sztárkiállítása és a több éves háttérmunka.
Először Közép-Amerikába vezet el a MúzeumCafé most megjelent legújabb száma: a Múzeumguide rovatban Mexikó kiállítási intézményeinek izgalmas történetével és sokszínű jelenével ismerkedhetünk meg az országban élő szerző jóvoltából.A Disputában szakértők fejtik ki véleményüket a 21. században is korszerű néprajzi múzeumokról. A Műhelyben Török László régész-nubiológus-akadémikus, Nagy Árpád Miklós, a Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteményének és Németh György, az ELTE Ókortörténeti Tanszékének vezetője beszélget az ókori varázsgemmák, mágikus papiruszok és átoktáblák legújabb kutatási eredményeiről. A Magyar Régész Szövetség elnöke azt a kiállítást mutatja be, amelyet a szakma túléléséért rendeztek az Országházban, hazai résztvevők számolnak be a régészetet segítő számítógépes programok felhasználásáról rendezett angliai konferencia előadásairól. Megismerhetjük egy szlovák festő, Ernest Zmeták magyarországi kapcsolatait, a szentesi múzeum igazgatója beszámol intézménye elmúlt években elért új törekvéseiről és azok sikereiről – igaz, ez az írás ebben a pozícióban egyúttal a hattyúdala is, hiszen a lapzártával egy időben volt tanítványa, a megyei múzeumi hálózat vezetője visszavonta a vezetői megbízását…A Posztamensen ezúttal a Szépművészeti Múzeum idei sztárkiállítása, a Cézanne-tárlat áll, erről Geskó Judit kurátor fejti ki véleményét.Múzeumnegyedben az idei egyik Év Múzeuma-díjas intézménye, a keszthelyi Balatoni Múzeum, a százéves Ernst Múzeum és az ismét megnyílt amszterdami Stedelijk Múzeum szerepel.A Múzeumőr rovat régi kiállításokat felidéző sorozatában most Beke László emlékezik, megismerhetjük a Heves megyei múzeumi szervezet új vezetőjét, majd egy „bogaras” sikerkönyv két szerzője beszél a hazai természettudományos muzeológia örömeiről és bánatairól.A MúzeumCafé új számában az illusztrációk között is akad néhány különlegesség: egy eddig sehol tudományosan nem publikált, egy nemrégiben árverésen feltűnt, és onnan magángyűjteménybe került felvétel Ernst Lajosról, amely kollekciója darabjai között örökítette meg a gyűjtőt, a mexikói múzeumok közül pedig egyet annak az Iwan Baannak a felvételeiből ismerhetünk meg, aki az idei Velencei Biennále egyik Arany Oroszlán-díjas projektjének közreműködője is volt.