Andrew Edlin Gallery, New York
Ügynöke szerint Michael Ryan „belenyugodott az Apokalipszis eljövetelébe”. Valóban, legtöbb képe az idők végezetének vízióját jeleníti meg. A Destroyers című festményén kísérteties hárpia figyeli a horizonton tekergő tornádót. A Prophecy című kép forrón izzik a vékony, sivatagi porként a Holt Tenger partján örvénylő magenta réteg alatt. Minden képen megmutatkozik hogy a művész márványozási technikákat tanító kurzusokon szerezte képzettségét: olaj, száraz pigmentek és epoxy amalgámjainak műkőre, üvegre és vászonra felhordott rétegeivel operál. Inkább Edvard Munch kétségbeesett tájképeire, mint Howard Finster laposan megfestett, Bibliai témájú locsogásaira hasonlítanak Ryan művei. Arról a közeljövőről beszél, amelyben a fundamentalista fatalizmus a szétrombolt természet Armageddonjával ölelkezik. A North Pole (Északi Sark) című képén a sarki jégtakaró már régen elolvadt, az alacsonyan szálló Nap kénné és kátránnyá alkimizálja az óceánt és az ember és istenei elmúlására csupán egy durván kifaragott, nyomorúságos glóriával ékesített kereszt emlékeztetnek.
A kiállítás 2005. április 7. és június 4-e között látogatható (New York, 529 West 20th Street, 6. emelet) http://www.edlingallery.com/Upcoming/index.htm
Michael Ryan
Andrew Edlin Gallery, New YorkÜgynöke szerint Michael Ryan „belenyugodott az Apokalipszis eljövetelébe”. Valóban, legtöbb képe az idők végezetének vízióját jeleníti meg. A...