Cohan and Leslie (138 Tenth Avenue, New York)
• Amíg Michelangelo vésőt használt, hogy kiszabadítsa a márványba zárt, szépséges alakokat, Rob Fischer ipari fűrészekkel operálva kívánja megmutatni a pusztulás esztétikáját. Oltár című műve egy 20 tonnás szemetesautó betegre fűrészelt vázának horpadtra püfölt oldalaira erősített tükrökből áll. A mű egyszerre idéz egy csillogó, vállalati székházat és a hajléktalanokat, akik valaha a felhőkarcoló helyén elterülő, ipari szeméttelepen húzták meg magukat a nyirkos, olajszagú, New York-i éjszakákon.Egy még nagyobb méretű műve, Chapters 1-4 úgy néz ki, mintha valami szörnyű tornádó rakott volna le egy oklahomai családi házat a kiállítótérben. Szobák és folyosók darabjai hevernek eldobott rongyokon, feltépett padlók sziklás nyelvei csúsznak ki mocskos hasadékokból. Horpadt kapcsolószekrények lógnak a roskatag falakon, meztelen villanyégők szoronganak a gipszkarton repedéseiben, penészt és máló festéket világítva meg. Igazi, élő penésztenyészetek terjeszkednek a falból kitépett csövek, csaptelepek, törött mosdókagylók tövében, idegesítően új, csillogó csővezetékek kúsznak a romokból szerte a galériában, vizet csöpögtetve. A padlóra csepegő víz vékony patakká alakulva egy mocsárban álló, rogyadozó üvegházon folyik át, megkerül egy eldobott teherautógumit, majd folyik tovább, le a galéria alagsorába. A folyadéknak meleg, rozsdabarna színe és posványszaga van. A természet végtelenül ismétlődő pusztulás-regenerálódás ciklusainak felidézése rejtett, de veszélyes szépséget ad Fischer munkáinak.
Műalkotás láncfűrésszel – Rob Fischer kiállítása
Cohan and Leslie (138 Tenth Avenue, New York)• Amíg Michelangelo vésőt használt, hogy kiszabadítsa a márványba zárt, szépséges alakokat, Rob Fischer ipari fűrészekkel operálva...