Mint arról korábban beszámoltunk, a Sotheby’s június 7-i londoni Contemporary East aukcióján 10 magyar tétel szerepelt, s az aktuális fejleményekre érzékenyebben reagáló válogatás, a szerencsésebb ”körítés” reményt adott arra, hogy az aukció lényegesen sikeresebben zárul mint a legutóbbi hasonló próbálkozás. Nos, az eredmények igazolták a várakozásokat: a tíz tételből nyolc elkelt, közülük Szűcs Attila festménye a sávosan megadott becsérték felső határánál jóval magasabb áron, a többi pedig a sávon belül, vagy azt valamivel meghaladó összegért.
Szűcs Attila: Érintés, 2016, olaj, falemez, 100 x 80 cm, a Sotheby’s jóvoltából
Miközben Szűcs Attila friss olajképe, az Érintés, 5-7 ezer fontos taksájával szemben – jutalékkal együtt – 16.250 fontért cserélt gazdát, a legdrágább magyar tétel a várakozásnak megfelelően Reigl Judit Guano-sorozatának egyik darabja lett, ami a becsérték sávjának alsó határához közelebb, 115 ezer fontért kelt el. Maurer Dóra két kisebb munkája 8.125, illetve 5.250; El Kazovszkij és Nádler István egy-egy festménye 13.750, illetve 10 ezer; Kepes György egy tételben kínált két nagyítása pedig 3.750 fontért cserélt gazdát. Megfelelt a várakozásnak Havadtőy Sámuel 2008-as mixed media munkájának 11.875 fontos ára is. Tót Endre 25-35 ezer fontra taksált cím nélküli 1970-es diptychonjára és Kicsiny Balázs korai, 10-15 ezer fontra becsült olajképére nem volt licit.
Nádler István: Cím nélkül, 1990, olaj, vászon, 180 x 130 cm, a Sotheby’s jóvoltából
A cikk lejjebb folytatódik.