A nyári szezon előtt jön még egy etap, az artportal : képző keretében ismét hat előadást tartunk, hat helyszínen. A kurzusunk célja, hogy elkalauzoljuk az érdeklődőket a kortárs művészet területén, érintve a művészeti praxisok, a jelenkori tendenciák, a műtárgypiac és a műgyűjtés néhány fontos kérdését!
A 2.0 sorszámú kurzus kicsit beljebb merészkedik a művészet dzsungelébe, mint az eddigi sorozataink! Több szó lesz konkrét művekről, alkotói stratégiákról és gyakorlatokról. Ezen kívül a kortárs, globális műkereskedelem mélyrétegeibe is alámerülünk.
- Ha kérdéseid vannak a kurzussal kapcsolatban, ez a cikk segíthet! Mit kell tudni az artportal : képzőről?
Mondjuk a részleteket!

Íme az elődások és helyszínek:
- április 16., Godot Kortárs Művészeti Intézet
Fenyvesi Áron: Új absztrakció Közép-Kelet Európában
Ez az előadás olyan művészeti gyakorlatokról nyújt áttekintést, amik a 2010-es években fordultak az absztrakt ábrázolásmód-felé. Az új absztrakció ugyanis a digitális képkorszakra adott egyféle válasz, ami az analóg képek relevanciáját keresi világunkban. - április 23., Faur Zsófi Galéria
Frazon Zsófia: Kutatásalapú művek, kutatásalapú gondolatok
A műtárgyak, a gyűjtemények, az archívumok és a kiállítások esetében a kutatás nem úri passzió, hanem olyan alapvető értelemadási és gondolkodási mód, amely lehetővé teszi a látható és a láthatatlan jelentések összekapcsolását és bemutatását. A művészeti és a kurátori kutatás interdiszciplináris munka, amelyben a tudományos módszerek és tudás mellett a szubjektív gondolatok és a fikció is helyet talál magának. - április 30., Deák Erika Galéria
Bencsik Barnabás: A kortárs művészet, mint globális játszma
Miért lett a művészeti piac az utóbbi években a tőzsdecápák egyik legkedveltebb játszótere? Miért izgatja a pénzvilág nagyágyúit, a politikusokat és a környezetükből naggyá növő oligarchákat a kortárs művészet és kik azok, akik a csillagászati összegeket kifizetik az aukciók pénztáraiban és a topgalériák hűvös hátsó tárgyalóiban? Mi az hype, ami mozgásban tartja a világ legjelentősebb művészeti vásárait, kik nyernek és kik veszítenek a művészeti piac polarizálódásán és érdemes-e egyáltalán befektetésként gondolni a műtárgyvásárlásra? - május 7., ISBN könyv+galéria
Gerhes Gábor: Örökségünk nyomasztó terhe
Az előadás szubjektív példákon keresztül vizsgálódásokat végez a kisajátítással (appropriation), a felhalmozással, az archívumokkal és a gyűjteményekkel foglakozó alkotóművészi praxisokban, valamint kitér napjaink adat- és ismerethalmazainak problémáira.
- május 14., Vintage Galéria
Mélyi József: A műalkotás a listák korában
A listák korát éljük, s az elmúlt években a befolyásos szereplők rangsorolása a képzőművészetben is egyre inkább elterjedt. Ezeken a Power-listákon általában a szereplők nagyjából negyede művész. Milyen művekkel, milyen teljesítményekkel kerülnek be a rangsorba? Melyek azok a tendenciák, amelyek hangsúlyosabban jelennek meg a válogatás hátterében? Hogyan kapcsolódik össze a művészeti tevékenység és a társadalmi szerepvállalás? - május 28., Glassyard Gallery
Csoszó Gabriella: Művészet és aktivizmus – több, mint részvétel
Mit jelenthet a kortárs művészet felől közelítve, a művészet és aktivizmus gyakorlata, és miért fontos? Mik a céljai és mik a lényeges állításai? Milyen kortárs művészeti aktivista példákat ismerünk itthon és külföldön? Hogyan válhat egy művész, egy fotós a társadalmi kérdések iránt elkötelezett segítővé, aktivistává? Miként használható a fotográfia a társadalom különféle csoportjaival való együttműködésben és hogyan használhatók fel a képek a változtatás reményében? Hogyan merül fel a kortárs művészetben a társadalmi és politikai felelősség kérdése?
+ az utolsó előadás után laza zárófogadás a résztvevőkkel és egy meglepetés vendéggel, akivel a kortárs műgyűjtésről, gyűjtői életpályákról és a hazai műtárgypiacról beszélgetünk.

A részvétel feltételei, árak, információk itt:
Érdekelnek az artportal : képző részletei!
Nyitókép: A kivétel eszi meg a szabályt. A Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület (FKSE) kiállításán, a Laborban, 2017. február 14-én, Pelcz Benjámin „Buta banán” (2014) című művével. Fotó: Bényi Andrea, FKSE