Nagy Kriszta botrányfestőnő, botrányénekesnő és botrány-interjúalany egy photoshopos képpel tiltakozik az erkölcsi romlás ellen (az Index portálján http://href.hu/x/5a8h ), amibe a trágár beszéd nem tartozik bele, a hazudozás viszont annál inkább. Átvesszük és közreadjuk az anyagot, mert magunk is úgy látjuk, hogy mindent felülmúl a gátlástalanság a kultúra terén is.
„Azt az erkölcsi romlást akarom ábrázolni, aminek okozójaként nem kevésbé felelős Fábry Sándor sem, mint Gyurcsány Ferenc” – nyilatkozta az Indexnek Tereskova. Kiderült, hogy szó sincs misztikus egyesülésről. A képet a Fábry show és megtévesztő kampánya inspirálta.
Az előzmények röviden. Fábry Sándor behívta műsorába Nagy Kriszta festőnőt, akit hosszú évek képzőművészeti és könnyűzenei munkája után a közelmúltban véletlenül felfedezett magának a tévé is. Nagy Kriszta, aki felületként nem csak a vásznat, hanem progresszív módon a médiát is felhasználja, hozta a szokásos formáját, azaz trágár szavakat használt, a műsorvezető kérésére nekiállt a Kösz, faszfej című szám provokatív szövegét rádióbaráttá faragni. Ehhez az eredetit is felidézgették, aminek következtében a vidékről érkező közönség ruhafodraikat kockáztatva menekült a stúdióból.
A műsor már napokkal az adás előtt bekerült a bulvárlapokba, a show pedig a botrányról szóló szpotokkal reklámozta magát. Az adásba végül azonban egy rövid, semmitmondó és illedelmes beszélgetést láthattak a nézők, mivel végül kivágták a provokatív részeket.
„A médiaművészeti koncepciód kiherélése ihlette a képedet?” …
„Az zavart, hogy Fábry, a Fábry show számításból hazudott az embereknek. Tudták, hogy hatalmas nézettséget jelent, ha a botránnyal adják el a műsort, de a végén nem azt rakták be a műsorba, amit ígértek – hűtött le minket Tereskova. – Olyan, mintha azt mondták volna, hogy Madár és Kokó bokszolnak, és aztán a képernyőn látjuk, ahogy békésen beszélgetnek az öltözőben.
Fábry rendszeresen támadja a kormányt, miközben ugyanazokkal a módszerekkel dolgozik ő is. Gyurcsány a választások megnyerése miatt hazudott, Fábry pedig a reklámbevételekért. Ezért fognak kezet a képen. Mert ugyanolyan erkölcstelenek mindketten. Fábry persze kisebb játékos, ezért alacsonyabb a képen.”
A feldúlt Tereskova később egy kiáltványt is küldött a kép mellé, amiben Magyarország teljes erkölcsi romlását vázolja. „Nálunk már bárki bármit hazudhat, semminek nincs következménye, például Gyurcsány és Fábry miatt” – emlegette fel Magyarország két mételyét.
„Vajon nem a trágár szavak miatt vágták ki a műsor jelentős részét?”
–„Ha a miniszterelnök vagy az SZDSZ kampányfőnöke használhat csúnya szavakat nyilvánosan, akkor nekem miért tiltják meg?” – kérdezett vissza Nagy Kriszta.
Nagy Kriszta kiáltványa
Ezen a képen a bal és az őt kritizáló jobb, egymással kéz a kézben állnak modellt nekünk, az egész társadalomnak, igazgatóknak és tanáraikat verő diákoknak.
Kezet foghatnak, mert bizonyos szempontból nincs köztük különbség.
A példa ragadós, amit szabad az ország vezetőjének, azt szabad Fábrynak is, és így tovább.
Hallgat az erkölcs, ami gátat szabhatna a hazudozásnak reggel, éjjel, meg este.
Ők állnak modellt nekünk közszerepléseikkel, példával járnak ellőttünk.
És eztán már nem lehet megbüntetni a gyerekeket ha hazudnak, nem lehet számon kérni az ígéret szép szót, és azt sem lehet kérni, hogy én szépen beszéljek, mert akkor ők miért beszélhetnek olyan csúnyán?
Beperelem a miniszterelnököt, mert mindent elkúrt, de legfőképp az ország morálját.
Beperelem saját magamat is, ha nem perelem be Fábryt, amiért lepaktált ezen példázattal.Ő is elkúrta, mert ő is hazudott. Hazudott amikor a nevével fémjelzett sóder napokon keresztül sugározta minden hullámhosszon azt, hogy bemutat valamit, amit aztán nem mutatott be. Százezreket ültetett le a műsor reklámblokkjai elé, a nagy “Tereskova botrány” előzetesével, amit aztán nem láthatott a sóban senki, így aztán a becsapott emberek nevében is perelek. Közülük a mai napig több mint 100 000-en töltötték le az internetről az ominózus részletet, pedig a nézők csak kis százalékának van internet hozzáférése. A só nézettsége jóval nagyobb volt, mint máskor, és így a produkció többletbevétele is sokszorosa volt, mely összeg nem folyt volna be a kasszájukba, ha nem hazudnak.
Perelem őket azért, mert a nyereségvágyból elkövetett hazugságot választották a korrekt munka helyett. És főként perelem őket azért, mert úgy tesznek, ebben az országban mindent lehet. És tényleg.
Isten előtt perelem őket az igaznak levés oltáránál -legalábbis egyelőre-, mert nem lehet az hogy a dolgok ebben a szellemben folyjanak tovább.