Ezek a munkák – 19. századi temetői koszorúk, házi készítésű relikviák, emléktárgyak, szomorú csecsebecsék és népművészeti darabok véletlenszerű egymásra halmozása – konvencionális, 20-ik századi asszamblázsok fakszimileiként jönnek át.Hatásuk akkor erősödik fel, amikor a készítésükhöz felhasznált anyagok listáját olvassuk: az amerikai háborúk maradékai, srapnel-szilánkok, csataterek pora és katonák papírmassé-készítéshez felhasznált, péppé zúzott levelei. A Fear and Tenderness in Men című kiállítás, a felhasznált anyagok tragikus konnotációi ellenére valahogy mégis nehezen hozzáférhető marad, és a már régen halott emberek emléktárgyainak felhasználása miatt meglehetősen megjátszósnak is tűnik. A familiáris régiségek nosztalgián alapuló felhasználása eredményezte vizuális közlés közhelyszerűsége, a közvetettség és a rombolásban való méla gyönyörködés pedig kétségessé teszik a rejtett erőfeszítések értelmét.
Dario Robleto: Fear and Tenderness in Men. D”Amelio Terras Gallery, New York
Najmányi László: Félelem és gyengédség a férfiakban – Dario Robleto kiállításáról
Ezek a munkák – 19. századi temetői koszorúk, házi készítésű relikviák, emléktárgyak, szomorú csecsebecsék és népművészeti darabok véletlenszerű egymásra halmozása -...