Forgó Árpád művészeti ösztöndíjjal utazott az Egyesült Államokba, ahol most, a program végezetével, lehetősége nyílik a New York városa által inspirált munkák bemutatására. A művész eddigi alkotásaiban a páros és páratlan számok, ritmusok, a szögletesség és kerekdedség, a szabályos és szabálytalan viszonyát vizsgálta.
Az alkalmazott technika révén a festéket nem klasszikus festőanyagként, hanem rugalmasan variálható anyagként használva tapintásra ingerlő „személyes faktúrát” hoz létre, mellyel a festék és a festmény fizikai tárgyszerűségét hangsúlyozza, miközben a struktúra, forma, méret, sík- és térbeli viszonyulások lehetőségeit járja körül. A technika monoton jellege alkotás közben is segíti a művészt az elmélyülésben, ugyanakkor törekszik a kontemplatív hatás elérésére is. E mellett a képek barázdáin megcsillanó fény mozgása játékossá, érzékivé is teszi a munkákat. A rezidens program alatt a Budapestről hozott hálórendszerű látásmódjával New York tereit „szénhidrát” keretek közé vizionálta, melynek fizikai megvalósulásához végül Manhattan városszerkezete nyújtotta az ideális táptalajt. A kiállításon bemutatott munkáin a művész, többek között, azt is demonstrálja számunkra, hogy a struktúrából, hogyan építhető káosz. Forgó Árpád képeit formailag leginkább a Personal Structures mozgalom egyes művészeinek (Yuko Sakurai, Johannes Girardoni és Jeong Sook Ann) munkáival lehetne rokonságba hozni. Rendszeresen állít ki hazai és külföldi galériákban, festményei szerepeltek művészeti rendezvényeken Törökországban, Ausztriában és Olaszországban is. 2003-ban elnyerte a római Leonardo Da Vinci Kortárs Művészeti Biennálé díját. A New York-i Gershwin Hotelben rendezett kiállítása 2008. április 30-án nyílik.
Najmányi László: Forgó Árpád – Bimanal
Forgó Árpád művészeti ösztöndíjjal utazott az Egyesült Államokba, ahol most, a program végezetével, lehetősége nyílik a New York városa által inspirált munkák bemutatására. A...