A régi Indiában a művészeket a legalacsonyabb kasztba, épp hogy az érinthetetlenek fölé sorolták, tevékenységüket teljes mértékben ösztönösnek, minden szellemi, gondolati értéket nélkülözőnek, csupán díszítő jellegűnek tartották. Csak néhány évtizede kezdődött a művészek rangjának emelkedése, a művészet nemrég vált el a vallástól és a lakáskultúrától az emberiség egyik legősibb civilizációjában. Az indiai származású Sheela Gowda festőként indult, de tevékenysége azóta számos más irányban is kiterjedt, amelyeket mostani kiállítása igyekszik feltárni. Láthatunk itt égő füstölő-pálcikákkal készített rajzokat, laposra kalapált kátrányoshordókból konstruált épületet, vízvezetékcsövekből forrasztott, beszélő szobrot, és egy fényképek alapján festett bollywoodi pietát. A nyersesség és líra, a fenyegetés és gyengédség kettőssége jellemzi munkáit, amelyek a maguk finom, rejtett módján mindig felidézik a kékszínű isten, Krisna szeretőit gyönyörködtető táncát és szépséges fuvolajátékát.
Sheela Gowda. Bose Pacia Gallery, New York
Najmányi László: Sheela Gowda
A régi Indiában a művészeket a legalacsonyabb kasztba, épp hogy az érinthetetlenek fölé sorolták, tevékenységüket teljes mértékben ösztönösnek, minden szellemi, gondolati...