A Coolhunters – Fiatalok média és piac között című kiállításon látható alkotások kapcsán szervezett beszélgetés-sorozat következő előadása május 11-én, csütörtökön 18.30 órai kezdettel hallható a Műcsarnokban. Meghívott vendégek: Réz András esztéta és Dr. Siklaki István szociálpszichológus (ELTE Társadalomtudományi Kar).
Téma: Divat – test/tárgy – jel/kommunikáció
Választott műtárgyak: Daniele Buetti: Coco Chanel, Nike
A beszélgetés a következő kérdések köré rendeződik:
• A testről alkotott kép
Mit üzen a kultúránk a testről? Mennyire határozza meg a divat, a populáris médiumok és a reklámok a testről kialakított képünket? Milyen szerepe van a populáris testképnek az identitás kialakításában? Milyen feladatokat állít a fiatalok elé a populáris testképnek való megfelelés, hogyan befolyásolja énképüket? Befolyásolja-e érvényesülési lehetőségeiket a mindennapi életben?
• Tizenévesek és a divat, a divat mint jelrendszer
Miről árulkodik az öltözködés? Hogyan oldható fel az egyediség és az uniformizáltság ellentéte, ami a divatban egyszerre van jelen? Közvetítheti-e hitelesen az öltözködés az „egyéniséget”, az egyén világképét?
• „Fiatalok média és piac között” – milyen fogyasztók a tizenévesek?
Miért értékesek, mint célcsoport a divatcégek számára? A populáris kultúra a média, a reklámok teremtenek-e divatot? Hogyan követi a divat a fiatalkori szubkultúrák szokásainak változását? Ki kinek akar megfelelni ebben a játékban? Hogyan hat a populáris kultúra a tizenévesek nyelvhasználatára, szimbólumvilágára?
Az érdeklődők a témával kapcsolatos kérdéseket a tintahal@freemail.hu címre előzetesen is elküldhetik, valamint a helyszínen személyesen is feltehetik a vendégeknek.