A múzeumoknak a látogatókért folytatott mind keményebb csatája a marketing és a reklám területén is teljesen új megoldásokat kényszerít ki, hiszen a sajtó és a potenciális látogatók figyelmét a hagyományos módszerekkel mind nehezebb felkelteni.

Ebben a konkurenciaharcban a Louvre az utóbbi időben nagyon jó eredményekkel dicsekedhet; tavaly, mint arról beszámoltunk, a 2017-es 8,1 millióval szemben 10,2 millióan keresték fel a világ leglátogatottabb múzeumát. És most megint eszükbe jutott egy nagy dobás, közösen új partnerükkel, az Airbnb-vel. Az ötlet nem teljesen új, de a tervezett lebonyolítás igazán nagyvonalú: egy pályázati úton kiválasztott pár április 30-án egy teljes estét és éjszakát tölthet a Louvre-ban úgy, hogy az csak az ő számukra lesz nyitva. Az akció hivatalos apropója a Louvre M. Pei kínai-amerikai építész által tervezett fogadótere, a piramis átadásának 30. évfordulója, de jól jön a reklám a nagy őszi Leonardo-kiállításnak is, tekintve, hogy az akcióban a Mona Lisának is fontos szerepe van. A Pei-piramisról annak idején igencsak megoszlottak a vélemények, de idővel mindenki megbékélt vele és mára nemcsak a múzeumépület, de az egész városkép egyik legismertebb elemévé vált.
A szerencsés nyertesek programjának első része egy tárlatvezetés lesz a látogatók elől már lezárt múzeumban. Ezt követően az aperitifeket a Mona Lisa előtt szolgálják fel nekik, majd az exkluzív vacsorát a Milói Vénusz társaságában fogyaszthatják el. Utána könnyed ejtőzés következik III. Napóleon rokokó szalonjában egy akusztikus koncert kíséretében, míg végül a minden bizonnyal jól elfáradt pár a piramisban, pontosabban az azon belül felépített és hálószobává komfortosított mini-piramisban hajthatja álomra fejét.

Míg a Picasso-kép egy éjszakára történő megszerzésére csak svájci lakcímmel rendelkezőknek volt esélyük, a Louvre és az Airbnb a világ összes országából fogad pályázatokat; pályázni az Airbnb honlapján lehet április 12-ig. Aki szeretné megnyerni ezt a valóban exkluzív lehetőséget, annak adatai megadásán túl maximum 800 leütés terjedelemben meg kell indokolnia, miért éppen ő lenne az ideális partner Mona Lisa számára ezen az éjszakán.

A két cég egyúttal azt is bejelentette, hogy együttműködésük az év során más akciókban is testet ölt majd, a honlapjaikat figyelőket exkluzív koncertekre és tárlatvezetésekre invitálják; a részletek később válnak ismertté.
Hát, akkor sok szerencsét mindenkinek!