David Zwirner Gallery, Chelsea, New York
A divatos német festő folytatja megszokott stílusát, amelyben a pop-art-ot szürrealizmussal, szocialista realizmussal és 19-dik századi romantikával keveri. Legújabb képei csaknem mural méretűek, a beléjük fektetett munka és tervezői ötletek mennyiségével hökkentenek meg, egyszerre hűvösek és kifinomultak. Vad, érzelmi töltésüktől megfosztott, ugyanakkor groteszkül reális álmokkal kereskedik, őszintének látszó, de kissé leszázalékolt obszkuritással. A képek hangulata Magritte világához hasonló fekete komédiákat idéz, a könnyen értelmezhető poénok nélkül. Másik, talán még közelebbi szellemi rokona Balthus, akinek idétlen pózokba merevedett figurái régi könyv-illusztrációkból és újsághirdetésekből származnak, Rauch munkáihoz hasonló félénk, savanyú melankóliát üzenve. A kiállítás legjobb képei (közöttük a The Two Rolls és a Crypt címűek) a művészetet a művivel szövik össze, önnön szimpadiasságukra reflektálva. A Crypt (Kripta) című képen szennyvízzel elöntött pincéhez hasonló bányában kristályokat bányászó bányászok között állványa felett görnyedő festő, valamint egy földön ülve ábrándozó nőnek integető fiatalember és két unatkozó katona látható. Nehéz lenne megmondani, hogy mindez mit jelent, de az biztos, hogy a kép megmarad a néző memóriájában.
Neo Rauch
David Zwirner Gallery, Chelsea, New YorkA divatos német festő folytatja megszokott stílusát, amelyben a pop-art-ot szürrealizmussal, szocialista realizmussal és 19-dik századi...