Ha az emberi testek, tulajdonosuk tudatos interferenciája nélkül le tudnák képezni magukat, az eredmény biztosan Nicola Tyson figurális festményeire hasonlítana. Testrészek, darabok meghökkentő elrendezésben, lábak, karok eltorzulva, vagy hiányosan – a figurák mégis zavaróan jelen vannak, s mint az állatok, nekik sincs fogalmuk a saját megjelenésükről. A Nude című festményen egy boglyaszerű, barna hajjal megkoronázott, rózsaszínű, anorexiás női test áll féllábon a citromsárga talajon, szájából tőrszerű, vékony, hegyes nyelv mutat ki. Más munkákon a testet bőrként takaró ruhák is fontosak. A Full-Length (Teljes hossz) című munkán Velázquez ihlette dáma néz vissza ránk, emelt fővel, nincsenek karjai, testére virágmintás köntös tapad, amely a hátán kipúposodik. Az Arm in Arm (Kar karba öltve) című képen két, összekaroló, divatos nő sétál, az egyiknek csak egy karja és egy lába van, a másiknak sovány, kézfej nélküli nyúlvány nő ki a karja helyén, azzal kapaszkodik barátnőjébe. Az angliai születésű Tyson kisasszonyról azt mondják, hogy Francis Bacon megkínzott figurái inspirálják. Lehet, hogy így van, de a tanítvány munkái szellemesebbek mesterénél, játékosabbak, hiányzik belőlük Bacon sürgőssége, bár kettejük stílusa és szín-őrülete tagadhatatlanul nagyon hasonló.
Friedrich Petzel Gallery, New York
Nicola Tyson festményei
Ha az emberi testek, tulajdonosuk tudatos interferenciája nélkül le tudnák képezni magukat, az eredmény biztosan Nicola Tyson figurális festményeire hasonlítana.