Az ex-Sotheby’s-es George Bailey és Lucinda Blythe vállalkozása, a művészeti és régiségpiac középső szegmensét célzó The Auction Room egy sor, a közelmúltban indult hasonló kezdeményezés versenytársa lesz: az Auctionata, a Spotlist és az Art Viatic nevű oldalakat mind úgy fejlesztették, hogy egyszerre használják ki a bejáratott aukciósházak és galériák hitele és az online vásárlói felület kényelme nyújtotta előnyöket.
E hibrid piacterek legfőbb jellemzője ugyanis, hogy ugyanolyan szolgáltatást kínálnak, mint a hagyományos aukciós házak és galériák – minden megszokott szakértői segítséget és garanciát –, maguk az árverések viszont kizárólag az interneten zajlanak, ami Bailey szerint a The Auction Room esetében rövidebb árverési határidőket, versenyképesebb árakat és gyorsabb ügyintézést jelent.
A The Auction Room a biztonságos működés érdekében minden eladó és a vásárló személyazonosságát ellenőrzi a regisztrációs folyamat során. A tételekre az árverés előtti 48 órában lehet licitálni, majd egy 40 másodperces valós idejű aukció következik az értékesítés napján.
Az új online aukciósház első árveréseit júniusban tartja: az első hónap programjában ékszerek és órák, majd közel-keleti kortárs műalkotások szerepelnek, júliusban pedig kínai kerámiák és egyéb műtárgyak kerülnek a kalapács alá.
A cikk lejjebb folytatódik.