Az ausztrál Patricia Piccinini genetikai mutánsokat ábrázoló szobraira 2003-ban, a Velencei Biennálén figyelt fel a közönség. A Velencében kiállított Bortájkép sorozatról készült fotók nemrég egy szudáni arab nyelvű website-on tűntek fel.A városi legenda szerint az indiai Pune-ban egy fiatal lány gyíkká változott miután eldobta a Koránt. A szudáni web-site a történetet már Oman-ból
eredeztette, s illusztrálásához Piccinini szobrát használta. A művész akkor fogott gyanút amikor honlapjának látogatottsága hirtelen csaknem
megtízszereződött. Egy Szudáni ujságíró Piccininek elmondta, hogy először tíz éves kislányától hallotta a történetet, majd a mecset előtti hirdetőtáblán olvasta azt, ahol nagy sokadalom gyűlt össze, később az Alhayat napilapban látta viszont a „hír”-t.
Piccinini honlapján rámutat, hogy a szobrokról készült képeket engedélye nélkül használták fel, azok műtárgyak, melyek a génsebészetre és az evolúcióra reflektálnak. Semmiféle vallással vagy vallásos gyakorlattal nem hozhatók összefüggésbe.
A legendáknak azonban nem lehet megálljt parancsolni. A Koránnal tiszteletlenül bánó lány története legutóbb a Panoráma című Arab nyelvű napilapban látott napvilágot, a pórult járt lányt ezúttal Taibehiként írták le , a „hír”-t pedig újfent Piccinini szobra illusztrálta.
Patricia Piccinini genetikai mutánsokat ábrázoló szobrai egy arab web-lapon
Az ausztrál Patricia Piccinini genetikai mutánsokat ábrázoló szobraira 2003-ban, a Velencei Biennálén figyelt fel a közönség. A Velencében kiállított Bortájkép sorozatról...