A New York-i Metropolitan Művészeti Múzeum csütörtökön, május 9-én nyíló, augusztus közepéig látható PUNK: Chaos to Couture (PUNK: a káosztól a couture-ig) című kiállítása azt vizsgálja, hogy a lázadó mozgalom hogyan befolyásolta a divatot az 1970-es évek kezdetétől egészen napjainkig.
A Met második emeleti Cantor galériáiban közel száz ruha összeállítás szerepel majd az eredeti férfi és női punk viseletektől a divattervezők asztalairól a közelmúltban lekerült darabokig; a cél, hogy bemutassák, hogyan alkalmazták és alkalmazzák a divatguruk az irányzat vizuális szimbólumait.
A kiállítás a punk „csináld magad” és a couture „mérték után készült” koncepciója közötti kapcsolatra helyezi a hangsúlyt: a hét galéria anyaga a punkhoz kötődő technikák, alapanyagok és díszítések köré szerveződik, és az egyes stílusokat a korszak emblematikus figurái képviselik.
Az első galéria témája New York és London, ahol a lázadó irányzat keletkezését a két város történeteként mesélik el, ezt az időszakot Blondie, Richard Hell, a Ramones és Patti Smith képviseli. A következő galéria neve Clothes for Heroes (Ruhák hősöknek), amely Malcolm McClaren és Vivienne Westwood híres londoni butikja, a Seditionaries köré épül. Végül a „csináld magad” esztétikájának négy manifesztációját mutatják be: a D.I.Y. Hardware a szegecsekre, láncokra, cipzárakra, biztosítótűkre fókuszál és Sid Vicioust állítja be ikonjaként, a D.I.Y. Bricolage azt vizsgálja, hogy hogyan szabta testre a punk a tömegdivatot, a D.I.Y. Graffiti and Agitprop a mozgalom hagyományosan provokatív és konfrontatív természetét tekinti át a The Clash példáján keresztül, a D.I.Y. Destroy témájául pedig az összeszaggatott ruhák szolgálnak, ikonja pedig Johnny Rotten.