A rendezvénysorozat, amely negyed évszázada egy francia fiatalember (reklám) filmtekercsek iránti szenvedélyéből született, ma már 50 ország számára célt és missziót jelent a nemzeti reklámkultúra megteremtésére és kiteljesítésére a nagyközönség körében. Hazánkban idén hatodik alkalommal kerül sor rá, hogy több mint 600 filmtekercsből álló összeállítást vetítenek le az érdeklődők számára. November 25-én, szombaton a Kongresszusi Központban különleges szenvedélyüknek hódolhatnak a reklámfilm kedvelők.A reklámfilm szervesen beépül ma már társadalmunk kultúrájába,visszajelzést ad róla, formálja mind a vizuális, mind a nyelvi kultúránkat és esztétikai minőségünk fogalmait. A reklámfilmekről alkotott vélemények ezért igen összetettek. Mit képvisel a reklámfilm: értéket teremt vagy devalvál? Viselkedés mintákat ad, vagy fellazítja a konvencionális kapcsolatokat? Egyáltalán a reklámfilm hogyan használja fel a művészet eszközeit, milyen a viszonya az esztitikával? A reklámfilm milyen módon hordozza magában a korok és a különböző kúltúrák változását? Tekinthető önálló kulturális műfajnak, amely megmozgatja a tömegeket és hatással van a gondolkodásukra? Ezekre a kérdésekre kereshetnek a nézők választ november 25-én a Budapesti Kongresszusi Központban a Reklámzabálók Éjszakáján.
A nemzetközi reklámfilmek mellett magyar blokkok is helyet kapnak az összeállításokban. A közönség így az elmúlt években megismerkedhetett többek között Macskássy Gyula ”30-as években született alkotásaival, és feleleveníthette Sas István, „Szabó Lóci” és Kaminszki Jurek legendás hatvanas és hetvenes évekbeli reklámfilmjeit.
Reklámzabálók éjszakája
A rendezvénysorozat, amely negyed évszázada egy francia fiatalember (reklám) filmtekercsek iránti szenvedélyéből született, ma már 50 ország számára célt és missziót jelent a...