Baselben és St. Gallenben látható két különleges tárlat Rembrandt van Rijn (1606–1669) grafikai munkásságaból. A művészettörténetben talán senki sem vitte olyan tökélyre a részkarc-technikát, mint a világhírű holland mester.
Rembrandt rézkarcait illetően Filippo Baldinucci (1625-1697), a festő firenzei életrajzírója arra hívta fel a figyelmet, hogy sajátos vonalművészetével merőben egyedi stílust tudott létrehozni. Ma kevesen tudják, hogy elsősorban grafikái alapozták meg Rembrandt nemzetközi hírnevét. Rézkarcain a fény, a szürke és a bársonyos sötétség megannyi tónusa látható. Grafikái egyfajta árnyékbirodalom légkörét árasztják. Miközben a St. Gallen-i kiállításnak (Kunstmuseum St. Gallen) az a törekvése, hogy Rembrandt rézkarcait a festő kortársaival és az akkori korszak különböző képzőművészeti műhelyeivel összevetve mutassa be, a baseli tárlat (Kunstmuseum Basel) a mester technikai kisérletezéseit probálja érzékletesen kidomborítani.
A baseli kiállítás február 26-ig, a St. Gallen-i március 26-ig lesz látható.