Gavin Brown”s Enterprise & Passerby, New York
Mint ismeretes, az alkohol nagyságrendekkel több embert öl, nyomorít meg, butít el, tesz tönkre, mint az összes kábítószer együttvéve, mégis legálisan fogyasztható, amíg a drogok illegálisak a judeo-keresztények által dominált világ nagy részén. Az ok a drogok elleni háború biztosította nagyszámú munkahely és az ügyeletes bűnbak biztosítása mellett az, hogy a részegség a kezdetektől a zsidó-keresztény kultúra fundamentális része volt, míg a drogok használata nem. A Gavin Brown Enterprise már a második kiállítást szenteli ennek a témának. A mostani, Drunk vs. Stoned 2 című kiállításon látható 39 munka között láthatunk filmet, videót, festményt, szobrot, fényképet. Mindegyik mű a részegség és a drogok előidézte tudatállapotok dualitásával játszik.Scott Reeder és Donald Morgan: Stoned Robot és Drunk Robot című, világoskék, csaknem ember nagyságú, mozgó szobrai a részegség és a betépettség testnyelvét, fizikai hatását mutatják be, szögletes pontossággal. Az ismert alkoholista, Martin Kippenberger már nincs köztünk, őt a részegség különböző stációit bemutató önarcképei reprezentálják. Rebecca Warren martinis poharat és vörös orrot ábrázoló kerámia-szobrot mutat be. Sarah Lucas fényképén üres borosüveg látható, amelyből a művésznő nevének betűi ömlenek ki. Edgar Bryan: Touched című képén Chaplin-szerű fiatalember látható, aki mesmerizálva mered néhány virágra. Abel McHone: Bong Island Butterfly Lamp című munkája a marijuana szívás ideális eszközeit és környezetét szemlélteti. Az alkohol okozta elhasználódást Annie Collier Spill-je hanglemezek rendezett sorával szemlélteti, amelynek első darabja a Pet Shop Boys: You Only Tell Me You Love Me When You”re Drunk című lemeze. Robert Crumb ugyanezt a témát egy részeg nőt ábrázoló rajzzal közelíti meg, címe: I Suppose You Think I”ve Had Too Much to Drink. Chris Johanson: Contemporary Cosmopolitan Painting című festményén két, drága, felső-középosztálybeli környezetben, kokaint szippantó fiatalembert láthatunk. A Pruitt & Early nevű művészcsoport söröskanna piramist állít ki. Richard Prince fotomontázsán egy love-in és egy motorbiciklis találkozó képei keverednek. Mike Kelley: Better Than Nauman című video installációja a részegség témáját marijuana hatása alatt dolgozza fel. Részegség és betépettség békésen élnek együtt Evan Holloway: Pull című, kissé mozgó szobrában, amelyik dollárkötegből, kőből, elvörösödött emberi arcból, és a sörhöz az amerikai tradíciók szerint fogyasztott disznólábból áll, egyenesen Giacometti: Palace at 4 A. M. című művéből transzponálva. Franz West dróton lógó, rózsaszínű papírmassé darabot prezentál, High címmel. Láthatjuk Henri Michaux 1960 körül készített, mescalin inspirálta rajzait, Yayoi Kusama ugyanebből az időből származó, LSD energiával előállított vörös pókháló festményeit, Bruce Conner részeg punkokat ábrázoló, marijuana segítségével született fotóit és a Dearraindrop művészkollektíva nagyméretű, fekete-fehér núdli rajzait is, többek között. A kiállítás egyik legemlékezetesebb darabja Thomas Bayrle: Autobahn Kopf című, rövid animációs filmje, amely egy úttesten, száguldó autók kerekei alatt rángatózó, fejnélküli testet mutat.
Részeg versus betépett
Gavin Brown''s Enterprise & Passerby, New YorkMint ismeretes, az alkohol nagyságrendekkel több embert öl, nyomorít meg, butít el, tesz tönkre, mint az összes kábítószer...