A MűvészetMalom kiállítóterében – a VIII. Nemzetközi Performance és Nehéz Zenei Fesztivál keretei között – nyílt meg a Kód című installációs tárlat.
A bemutató összegyűjti a hazai színtér legnevesebb installációs-alkotóit, a legendás szentendrei nagyágyuktól kezdve a pályakezdő fiatal művészekig. Bár a cím valamiféle kódot, rejtélyt, rébuszt ígér, lehetséges megfejtésekkel, a tárlat inkább a szentendrei Vajda Lajos Stúdió hagyományából táplálkozó spontán anti-művészetre fókuszál. Az értelem kontrollját nem tűrő, szürreális barkácsművészetre, tele humoros gegekkel és felbuzogó szexualitással. Ef Zámbó plüssállatokat kötözött fahasábokhoz, fe Lugossy műanyag otthonkák köré építette kvázi-oltárát, Szirtes János mű és valódi virágcsokrot helyezett egymás felé, egy azonosíthatatlan alkotó pedig túró rudival töltött meg egy kondomot. Persze van, aki visszafogottabban bánik a műfaj lehetőségeivel. Baglyas Erika leégett csonkok és égő gyertyákat mutató tévé mellett mélázik az elmúlásról, míg Eike neoncsövekből állította össze a magnók billentyű szimbólumait. A „kód” talán a különbözőségekre utal, az installációs munkák eltérő alkotási és befogadási mechanizmusára, a szürreális és a neo-konceptuális közötti különbségre.
MűvészetMalom
2006. augusztus 25.–október 1.