Most éppen az ikerpár másik tagján, Wechter Ákoson a sor, hogy Wächter Dénes után ő bizonyítsa, az egypetéjűség egyszerre azonosság és különbözőség. Mindketten a felhalmozódott vizuális köz-hordalékot mixelik játékos eleganciával vásznaikon. Csakhogy: Wechter Ákos (jelenleg) a retró-világban merül el, nem a negédes giccsben.Vásznain visszaköszön a második világháború utáni formakultúra ridegen indusztriális, mégis szórakoztatóan vidám környezete, a fogyaszthatóvá varázsolt bauhausos kockarend. Wechter geometrikus alapmintái az Op-art hatvanas-hetvenes évekbeli nagymesterének, Vasarelynek a szellemét idézik. (Hol áttételesen, hol direkte.) De a fiatal kortárs festő nem esik a divatretró üres és reflexió-mentes múlthasznosításának hibájába. Hanyag profizmussal űz gúnyt a korszakból, az úgynevezett modernségből. Piktogram-szerű kis figurái, neonfeliratokat idéző betűi és profanizáló képcímei rejtélyes humorral töltik meg a geometrikus alapot. A művész a bajkeverő bőrébe bújik, hogy lerángassa a Modernséget a piedesztálról. Miközben ő is feloldódik a totális vizuális környezetben, s illékony, (ön)gúnyolódó kép-emberré válik.
Godot Galéria (2006. március 9. – március 25.)
Rieder Gábor: Wechter Ákos – Bildmann kalandjai
Most éppen az ikerpár másik tagján, Wechter Ákoson a sor, hogy Wächter Dénes után ő bizonyítsa, az egypetéjűség egyszerre azonosság és különbözőség. Mindketten a...