Fővárosi Képtár – 2005. november 10.–2006. január 15.
Valós idő és Acél-kor. Két egymáshoz kapcsolódó kiállítás, egy nagyon is múltidéző színtéren, a Kiscelli Múzeum romtemplomában. Mindkettő a jelenről kíván beszélni, a technika acél-koráról vagy magáról a valós időről. A modernista értelembe vett jelen időről van szó, ami mindig a jövő felé tekint, tele optimista fejlődésvággyal. Schad acélvonalakkal karcolja bele az öreg épület aurájába a jelent, Klimó vadvörös absztraktjaival. A német származású szobrász, Robert Schad nem ismeretlen Magyarországon. Fekete patinával bevont acélplasztikái pár éve már a Műcsarnokban is szerepeltek. Nem egy kísérletezgető alkat. Életművének alapegysége a jó egy méteres négyszögacél, ebből rakja össze monumentális kompozícióit, tornyokat, cikázó vonalakat, heverő kötegeket. Súlyos absztrakt vonalrendszerei a térbe írják bele az ipari forradalom kissé berozsdásodott vashitét, a kortárs tánc gesztusnyelvén. A szobrászhoz társuló kortárs magyar festő, Klimó Károly szintén nem a változatosságáról ismert. Vörösök, feketék, parányi ezüsttel, pár applikált újságdarabbal. A valós idő mutatója kissé késik, a nyolcvanas évek újszenzibilitására mutat. Következetes, kiérlelt absztrakt gesztusfestészet, személyes kivitelben.
Robert Schad: Acél-kor – Klimó Károly: Valós idő
Fővárosi Képtár - 2005. november 10.–2006. január 15.Valós idő és Acél-kor. Két egymáshoz kapcsolódó kiállítás, egy nagyon is múltidéző színtéren, a Kiscelli Múzeum...