Ron Nagle kupákra és kelyhekre specializálódott. Nyolcadik New York-i szóló kiállításán 12 botrányosan csábító, apró kerámiát mutat be, amelyekből inni ugyanolyan szentségtörés lenne, mintha Rembrandt képeit használnánk vasaló-pokrócnak. Mindegyik apró ivóedény szobrászati forma, szín, felszín nagy szakmai tudással, aprólékos gondoskodással megvalósított kombinációja, olyan kifinomult munka, amely a tárgyakat a tiszta esztétikai élvezet birodalmába emeli. Ráadásul a művésznek humora is van. Az ugyancsak nagyszerű kerámikus és kehelykészítő Ken Price-al együtt Ron Nagle a California Funk pionírja volt, műveiben mindig felfedezhetünk bizonyos képregényszerű vonásokat, amelyek a giccses művész-kerámiákat és a patetikus modernista absztrakciót gúnyolják ki. A dobozszerű, rektilineáris, aranyfüst betétekkel ellátott, szemcsés, matt felületű edényei a konstruktivizmussal játszanak. A hengeres, fényesre zománcozott, sugárzó négyszögekkel díszített kelyhek a kubizmusból és a California Finish Fetish mozgalomból űznek tréfát. Más munkái a klasszikus ázsiai kerámiákat parodizálják. Ron Nagle edényei par excellence áruk, amelyek ravaszul előcsalogatják a művészetbarátok csekk-könyveit. De arra is emlékeztetnek bennünket, hogy a művészet valamikor a spirituális transzcendenciához vezető ösvényt jelentett. A Krisztus vérét felfogó Szent Grál, néhányak szerint egyszerű ivó-edény volt.
Garth Clark Gallery, New York
Ron Nagle és a Szent Grál
Ron Nagle kupákra és kelyhekre specializálódott. Nyolcadik New York-i szóló kiállításán 12 botrányosan csábító, apró kerámiát mutat be, amelyekből inni ugyanolyan...