Roxy Paine izgalmasan invenciózus szobrász, nevéhez olyan gyönyörű munkák kötődnek, mint a 2002-es Whitney Biennale során, a Central Parkban felállított, rozsdamentes acélből készült fa. Ezen a kiállításon a Erosion Machine című műve foglalja el e fő helyet. A mű nagyméretű acél és üveg doboz, amelyben zajos homokfúvó gép folyamatosan formál egy vörös homokkő tömböt, lassan az amerikai Dél sivatagjait idéző felületet kialakítja. A homokfúvó gépet számítógép irányítja, olyan véletlen-statisztikák alapján, mint például a különböző országokra jellemző, átlagos cipő méret. Mint Paine korábbi, tehénylepényhez hasonló, műanyag formákat produkáló gépei, az Erosion Machine is részben szatírikus kommentár a modern művészeti sorozatgyártáson, ugyanakkor az ipar természetet alakító hatását is illusztrálja. A kiállítás többi darabja ugyancsak a természeti környezet pusztulásáról szól. A Weed Choked Garden (Elgyomosodott kert) rothadó zöldségekkel teli kert csodálatosan horrorisztikus, hiper-realista szimulációja, a természettudományi múzeumok diorámáira emlékeztet. Az Unexplained Object (Megmagyarázhatatlan Objektum) amorf, sátorszerű struktúra, amelynek fehér, vászon felszíne folyamatosan mozog, behorpad és kipúposodik, ahogy a beépített Geiger-Müller számláló a környezeti radioaktivitás változásait regisztrálja.
James Cohan Gallery, New York
Roxy Paine kiállítása
Roxy Paine izgalmasan invenciózus szobrász, nevéhez olyan gyönyörű munkák kötődnek, mint a 2002-es Whitney Biennale során, a Central Parkban felállított, rozsdamentes acélből...