A bécsi Kunsthalle ezúttal a sztárkultusz és a művészet bizarr egyvelegét mutatja be. Bár az emberiség történetében nem újdonság a „sztárként” istenített művész, hisz ez a tény egészen az ókorig vezethető vissza, a XX. században mégis az egyedi sztárkultusz születését tapasztalhatjuk. A modern média technikái által a művészek olyan ikonokká változtak, melyek nemcsak saját hírnevüket biztosítják a világban, de egyúttal megengedik, hogy ők maguk is művészi objektumokként szerepeljenek. Ennek elérése érdekében a sztárok komplex stratégiákat vetnek be, hogy ne csak alkotók, hanem „márkák” is lehessenek, és ezáltal a mai világ presztízzsel teli részévé válhassanak.
Az image-alakítás művészetén kívül –, mely a legmodernebb, a kortárs művészetben kedvelt, gyakran használt digitális technikákat is alkalmazza – a kiállítás más összefüggésekre is figyel. Foglalkozik korunk logo-kultúrájával, a mindennapi termékek, mint például a Coca-Cola vagy a McDonald’s sztárrá válásával és az anti-sztárkultusszal. Külön figyelmet szentel olyan sztárművészeknek, illetve alkotásoknak, mint Marilyn Monroe vagy a Mona Lisa, akik saját művészi értékükön kívül (a XX. század leghíresebb színésznője, illetve a művészettörténet leghíresebb képe), a mai társadalom legjobban ismert ikonjaivá váltak.
A kiállítás 2006. február 22-ig tekinthető meg a bécsi Műcsarnokban a MuseumsQuartier területén. A művészek között jelen van Candice Breitz, Sylvie Fleury, Douglas Gordon, Rodney Graham, Jeff Koons, Inez van Lamsweerde, Annie Leibovitz, Jonathan Meese, Orlan, Tom Sachs, Andy Warhol és még sokan mások.
Kunsthalle, Halle 1
Bécs (MuseumsQuartier)
2005. 11. 04.–2006. 02. 22.
Sztárkultusz a bécsi Kunsthalléban
A bécsi Kunsthalle ezúttal a sztárkultusz és a művészet bizarr egyvelegét mutatja be. Bár az emberiség történetében nem újdonság a „sztárként” istenített művész, hisz ez a...