Hirschl & Adler Galleries, New York
Végy egy témát és készíts rá variációkat. Zeneszerzők gyakran dolgoznak így, vizuális művészek ugyancsak. Az alkotói folyamatot kilenc geometrikus absztrakcionista munkái mutatják: megszületik az alapmotívum, majd finoman hangolt változások mutatnak térbeli és más kapcsolatokat. Bill Mardent régi görög és római épületek homlokzatai inspirálják. A homlokzatok elemeit variálva osztja meg horizontálisan és vertikálisan a felületet az elemek ritmusával, a fényekkel és árnyékokkal játszva. Az ultra-minimalista Fred Sandback szitanyomatokat mutat be. A sárga alapot fekete vonalak szobaszerű részekre osztják. Az extrém-redukcionalista Ad Reinhardt gazdagon sötét szitanyomatain csak hosszas szemlélés után pillantjuk meg a rejtett geometriát, amely elevenné teszi a komor felszíneket. A minimalista szobrász, Donald Judd élénkszínű, néha fehér, kontrasztáló színű keretekbe foglalt és vékony rácsokkal elválasztott négyszögei a művész viszolygását fejezik ki az illuzionisztikus térábrázolás iránt. A többi résztvevő művész, Josef Albers, Ellsworth Kelly, Vija Celmins, Arthur Wesley Dow és Kenneth Noland nyomatai nem különböznek elég karakterisztikusan festményeiktől ahhoz, hogy indokolható legyen kiállításuk.
Téma és Variációk – 20-dik századi mesternyomatok
Hirschl & Adler Galleries, New YorkVégy egy témát és készíts rá variációkat. Zeneszerzők gyakran dolgoznak így, vizuális művészek ugyancsak. Az alkotói folyamatot kilenc...