Amikor tavaly novemberben nyilvánosságra került, hogy a német hatóságok közel 1.300 műtárgyat foglaltak le Cornelius Gurlitt müncheni lakásában, kevesen számítottak arra, hogy a lista még tovább fog bővülni.
Előbb idén februárban találtak mintegy 60 művet Gurlitt salzburgi házában, majd a nyáron a már többször átkutatott müncheni lakásból kerültek elő újabb alkotások, köztük egy-egy Degas-, illetve Rodin-szobor. Most pedig Claude Monet tengerparti tájképe került a hatóságok birtokába – állítólag abból a kórházból, ahol Gurlittot röviddel halála előtt kezelték, s ahová kézitáskájában ezt a művet is magával vitte.
Claude Monet: Sainte-Adresse, az Artnet Price Database jóvoltából
A kép vagy 1864 körül, vagy 1873-ban készült a Le Havre-hoz közeli Sainte-Adresse-ben, ahol a festő nyaranta szívesen időzött, s ahol egyik legismertebb műve, a New York-i Metropolitan Múzeumban őrzött Kert Sainte-Adresse-ben is született.
A Gurlitt-hagyaték feldolgozásával megbízott szakértői bizottság jelenleg vizsgálja, hogy ez a festmény is a nácik által elkobzott vagy kizsarolt alkotások közé tartozik-e, illetve, hogy jelentettek-e rá be restitúciós igényt.