SAN FRANCISCO, CALIFORNIA – A Yerba Buena Művészeti Központ egy interaktív multimédiás kiállításnak ad otthont, ami a számítógépes játékkultúra történetét és hatását mutatja be, valamint az interaktív számítógépes játékok és a kortárs művészet közti különleges kapcsolatot. A január 17-től 2004. április 4-ig megtekinthető Üsd a gépet: Számítógépes játékművészet és termékek kiállítás a Stanford egyetemmel együttműködésben jött létre.
Az Üsd a gépet: Számítógépes játékművészet több témát ölel fel, a számítógépes játékoktól és katonai szimulációktól kezdve a kortárs hatásokig, és művészi vállalkozásokig. Az elsődleges, Játékhelyszínek nevű kiállítás az amerikai hadsereg America’s Army nevű számítógépes játékát mutatja be, amit egy katonai főiskola fejlesztett ki. A játékot maga a hadsereg készítette, célja az, hogy „a fiatal amerikaiak megismerhessék a katonai szolgálatot” és hogy “virtuálisan részt vehessenek a különböző kiképzéseken, az alapkiképzéstől kezdve a különleges alakulatok beavatásáig”. A kiállítás bemutatja még a számítógépes játékokon alapuló egyéb tartalmakat, például regényeket, és a játékokban található összekötő kisfilmeknek is külön gyűjteményt szentel.
A Játékhelyszínek kiállítás számos olyan amerikai és nemzetközi művész tevékenységét mutatja be, akik műveit nagyban befolyásolták a számítógépes játékok és a hozzájuk kapcsolódó technológia.
(ArtsJournal, szerk. Varga Zsolt)