A több mint 500 éves Sixtus-kápolnát, a mindenkori pápa magánkápolnáját, aminek legfőbb értéke Michelangelo csodálatos, méretében is rendkívüli freskója, fennállása során először adták bérbe egy céges rendezvény céljaira.A bérlő a Porsche, amely egy többnapos exkluzív római kirándulást szervez 40 kiválasztott ügyfelének, akik fejenként 5 ezer eurót fizetnek a vatikáni programot is magában foglaló útért.
A csoport tagjait az Accademia di Santa Cecilia kórusának hangversenye várja a kápolnában, amit gálavacsora követ a Vatikáni Múzeum más helységeiben. A Vatikán sem a bérleti díj nagyságáról, sem arról nem nyilatkozott, hogy egyedi kivételről van-e szó, vagy más is eséllyel pályázhat erre az exkluzivitásában nehezen felülmúlható helyszínre, azt azonban nyilvánvalóvá tették, hogy a bérbeadás semmiképpen sem válik rendszeres gyakorlattá.
A várható nagy nemzetközi sajtóvisszhangot bekalkulálva elsősorban azért szánták rá magukat erre a lépésre, hogy felhívják a figyelmet a hajléktalanok és a nélkülözők támogatásának szükségességére, ami I. Ferenc pápa programjában megkülönböztetett súllyal szerepel. A bérbeadásból befolyó összeget katolikus jótékonysági szervezetek használják majd fel a rászorulók érdekében.
A Sixtus-kápolna, forrás: wikipedia.
A kápolna nemcsak a Porsche-rendezvény miatt szerepelt az elmúlt napokban a hírekben. Most, a mennyezeti freskó 1984 és 1994 közötti restaurálásának 20. évfordulóján helyezik üzembe a kápolna új, az értékes freskókat jobban kímélő világítási és klímarendszerét. Antonio Paolucci, a Vatikáni Múzeum igazgatója bejelentette azt is, hogy a kápolna látogatóinak száma az újranyitás óta eltelt 20 esztendőben megduplázódott és mára már elérte a 6 milliót, a turistáknak ezért a jövőben korlátozásokkal kell számolniuk.