Már a 21. század elején sokan gondolták, hogy a fotósok, a fotográfiát a tömegkultúra részeként használó szakemberek eljátszották kultúratermelői aurájukat. A képtermelés a tömegekhez fordult, eszközeiket és céljaikat üzleti és sokszor politikai teljesítményeknek ítéljük. A képtermeléssel szemben a képzőművészet részeként megjelenő fotográfia még mindig egyéni és kézműves jellegű alkotói folyamata alkalmatlan kiszolgálni a tömegmédia igényeit, így nem is célja megfelelni a fentebb említett elvárásoknak. Bilák munkája útkeresés ebben a helyzetben, az általa használt médium kritikai vizsgálata, kommunikáció a képi kultúra lehetőségeinek határaival.
A Komplement című kiállítás a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója Átlátás #3 című tehetséggondozó sorozatának részeként valósult meg és zárt be idő előtt, március közepén. Az ISBN könyv+galéria tereiben megépített, fastruktúrára helyezett fotográfiákból és egyéb kiegészítő elemekből álló installáció először a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diplomakiállításán volt látható. A munka egy régi, de újra népszerű problémát elemez: a képek értelmezésének különböző rétegeivel foglalkozik, az érzékelés és a jelentés közötti kapcsolatot vizsgálja.
A másik embert megfigyelni mindig izgalmas volt, és a másik teste iránti kíváncsiság úgy tűnik, az Instagram korában sem hagyott alább. Bilak Krystyna az emberi testet és annak mozgását viszonyítási alapként használja, miközben arról gondolkodik, hogyan lehet irányítani a figyelmet és miként lehet olvasni a képeket egy olyan világban, amelyben azok könnyen a visszaélés vagy a propaganda eszközévé válhatnak. Installációfotók+podcast: Soós Andi, kurátor beszél Bilak Krystyna kiállításáról.
Helyszín: ISBN könyv+galéria
Enteriőrfotók: Bilak Krystyna, Biró Dávid