A bonyolult pszichológiai, filozófiai és nyelvészeti teória
egyszerűen talán úgy fejezhető ki, hogy az abject (gusztustalan, visszataszító)
azokból, főként a testre vonatkozó elemekből áll össze, melyek túllépik, illetve
veszélyeztetik az ember tisztaság (vagy rend) és tulajdon érzetét. A
hét főbűn sorozat felkavaró és pesszimista módon reflektál a társadalmi
rossz közérzetre és a művész szerepére az emberi testen keresztül. A biológiai
lénye által kiszolgáltatott, az ösztöneit végletekig megvalósító ember jelenik
meg itt, aki a mértéktelenség, vagyis a hét főbűn által jut el a másik
tagadásáig saját létezésének alapjait veszélyeztetve. Győrffy tőle szokatlan
módon a fatáblát választotta képei hordozójául, és így bizonyos szinten a művek
középkori hagyományokat kötődnek, azonban a keresztény moralizáló szándékot itt
egy radikálisan materialista filozófia váltja fel.
A hét főbűn – Győrffy László kiállítása
A kiállítást Fenyvesi Áron
művészettörténész nyitja meg.
Győrffy legújabb művei, így a kiállításon
szereplő A hét főbűn című sorozata is egyre
karakteresebben képviselik azt a szemléletet, amelyet a nemzetközi művészeti
közeg az „abject art” terminussal
határoz meg.