A Triptihole Group tagjai, Bécsi Imre, Hupján Attila és Kovács Csaba elhivatott, aktív lyukkamerás fotográfusok. Az általuk használt lyukkamerák egyszerű dobozok, amelyekben a camera obscura ősi elvén képződik a felvétel. Ezeket a dobozokat az alkotók sokszor maguk készítik, így pontosan olyan fotót állítanak elő mint amilyet elképzeltek.
Egy technika, három teljesen különböző stílus.
Bécsi Imre allegórikus mesevilágába kalauzol el bennünket, a színek hallatlanul tudatos felhasználásával. Ehhez egy mára szinte megszűnő nyersanyagot, az instant vagy korábban polaroid filmet használ. Minden egyes alkotása egy-egy önmagunknak megfejtendő történet vagy üzenet, esztétizáló, a szépet elénk borító megjelenítéssel.
Ezzel szemben Hupján Attila fotói a színtiszta történéseken alapul, azon a riporteri szemléleten, amelyet Robert Capa, a világhírű magyar fotográfus vitt sikerre többek közt. “Ha nem lett elég jó a képed, nem voltál elég közel a témádhoz”- mondta. Ebben az anyagban jól tettenérhető a fotós közvetlen jelenléte. Szinte vizesek leszünk magunk is annyira közelről, beavatottként látjuk a strandokon készült fényképeket.
Kovács Csaba szolárgráfos felvételein lelünk rá az olykor hetekig vagy hónapokig készülő felvételekre, amelyek egy adott pontra felrögzített kis kamerával (akár kiürült sörösdobozzal) készülnek. Ezeken a felvételeken megjelennek a Nap által húzott fénycsíkok amik képeinek az alapját adják, a fűszerezését pedig a díszletül vagy hátteréül választott környezet. Ennél az eljárásnál joggal mondhatjuk, hogy a fotográfia leghosszabb expozíciós idejével dolgozó műfaja.
A kiállítást 2017. június 2-án 18.00-kor Kincses Károly fotómuzeológus nyitja meg Érden a Szepes Gyula Művelődési Központban.
A tárlat 2017. július 9-ig látható.