Az AES+F művészcsoport 1996 és 2003 között hozta létre, majd különböző formákban mutatta be A jövő tanúi – Iszlám projekt c. művét.
Nyugati nagyvárosok emblematikus épületeit, emlékműveit egy jövőbeli, képzelt közel-keleti invázió után várható átépítés eredményeként jeleníti meg a digitális montázsokból álló sorozat, amelyet több különböző installáció keretében állítottak ki. Samuel P. Huntington A civilizációk összecsapása és a világrend átalakulása c. írásában megjelenő elképzelés volt a kiindulópontjuk, amely szerint a nyugati és többi civilizáció közötti konfliktus egyre erősödik, s különösen erős szembenállás alakul ki majd az iszlámmal. Az elmélet abszurditását az orosz csoport a teória alapján elképzelhető legrosszabb bekövetkeztének valóságként való ábrázolásával mutatta meg: képeiken a reprezentatív épületek az iszlám hódítók igényeinek megfelelően átalakítva, ill. általuk használt formában jelennek meg. A nyugatnak az iszlámmal kapcsolatos félelmeit vizualizáló munkát maguk a művészek szociális pszihoanalízisként értelmezik, amelynek eredményeképp kiderül az elképzelés groteszksége.
Az AES+F Budapesti panoráma-képe alkalmat ad – többek között – arra is, hogy a valósággal kapcsolatos elképzeléseinket intenzíven, humorral és figyelemmel vizsgáljuk. Különösen amiatt, hogy az ezredvég óta a különböző okokból kialakult szorongások félelemmé fokozódva a szociális-poltikai folyamatokban meghatározókká váltak, ahogy számos gondolkodó (Martha Nussbaum, Corey Robin, stb.) időközben mindezt elemezte is.