Túry Mária festészetének egyik alapvető sajátossága, ami festői alkatából adekvát módon következik, a színek alapos ismerete, illetve a képeiben megnyilvánuló, színek iráni vonzalma, szeretete és mélységes tisztelete. A másik jellemzője Túry Mária festészetének, a látványelemekből kiinduló, tudatosan szerkeszett kompozíciós rendszerek, konstrukciós felépítmények megalkotása egy-egy művön belül. Ezekhez járul harmadikként műfaji sokoldalúsága, hiszen festményeken kívül készített textil-, gobelin-, üvegablak-, és mozaikterveket, illetve zománcképeket, valamint sokszorosított és egyedi grafikákat egyaránt.
(Szeifert Judit, katalógus-előszó, részlet)
Kádár Katalin
A fogalmak szférájának természetelvű grafikusa ő; Kádár Katalin rendkívüli érzékenységgel azt fedezte fel, hogy a valóság egy-egy szelete, részlete milyen valóságon túli, szellemi természetű lehet, hogy a hétköznapi dolgok is mágikus jelentőséggel telíthetők, ruházhatók fel, hogy az empírikus jelenségek és a fantasztikumok világa között összemosódhatnak a határok, hogy közülük tovatűnhetnek az elválasztó vonalak. Ezt a rejtelmességekben játszó, villódzó közeget a természet gondolati régiójában, táj-gondolatban, a természeti szellem-elemekben, illetve a természeti szellem-elem transzformációkban találta meg, a földek, a felhők és legelsősorban a vizek absztrahált világában.
(Wehner Tibor, ÉS 1999/december 13., részlet)
Kádár György
Csendéletei kilépnek a hagyományos fogalmazásmódból, progresszív szemléletűek. Kádárt szinte folyamatosan festői problémák izgatják és foglalkoztatják, a szín, a szerkezet, a forma, a tér kérdései, izgalmai, miközben szinte minden esetben különlegesek faktúrái. Kádár soha nem irodalmias, nem elbeszélő, hanem az egyszerű beállításból mindig képes kiemelni a festőiség problémáját. Látványos e művein az üvegek, a palackok szerepe, melyeket néha figurának is láthatunk, akár magányosságukban, akár eltömegesedésükben vagy épp elidegenedésükben. E munkái sajátos állomást mutatnak, melyben benne rejlik, rejtőzik az az organikus világ iránti vonzalom, mely a későbbiekben áthatja festészetét, egyre elvontabb formai megoldásokkal.
Feledy Balázs ( katalógus-előszó, részlet)