Két régi, egykoron virágzó képzőművészeti technika, a fametszet és a cianotípia találkozásának nyújt teret a Koller Galéria soron következő tárlata.
A hazai környezetben jól ismert, s nemzetközi tekintetben is jelentős elismerésekben részesült Molnár C. Pál – gondoljunk csak a párizsi világkiállításon két alkalommal is elnyert Grand Prix díjra – gazdag életműve a reneszánsz polihisztorokat idézi. A Római Iskola kiemelkedő alakja sok műfajú alkotó. Noha mindvégig a festészet tekinthető domináns alkotói területének, többek között a vallásos tematikájú freskófestészet, életpályáján nem csupán kirándulásokat tett a társműfajok körében, de az életmű szerves részeként alkotta meg szobrait, plakátjait, rajzait, ahogyan az irodalmi művek (Dante; Rostand: Cyrano de Bergerac; Benvenuto Cellini mester élete stb.) illusztrációjaként megjelenő fametszeteit is. Főként ez utóbbiakból nyújt bőséges és érdekfeszítő válogatást e tárlat.
A technikailag tökéletesen kivitelezett, digitális fényképek világában a régi eljárásokat követő, ábrázoló fotográfia, illetve az ehhez társuló konzervatívabb fogalmazásmód archaikus jelenségnek tűnhet. Rátonyi Dávid , fiatal kortárs fotóművész, mindennek ellenére – a megőrzés, a felelevenítés és bemutatás szándékával – régi nemes-eljárásokkal (camera obscura) hívja életre képeit, cianotípiáit (kéknyomat). Témaérzékeny táj- és életképei, városi látképei, csendéletei és portréfotói, valamint Molnár-C. Pál műterméről készült felvételei valódi kuriózumok.
A Molnár-C. Pál alkotások a Molnár-C. Pál múzeum és Csillag Péter lelkes támogatása által kerülnek kiállításra.