Az első hazai mozdony legyártásától, 1873-tól egészen az 1950-es évek végéig készültek Magyarországon gőzmozdonyok, közöttük olyan legendás típusok, mint a 424-es, a 301-es, vagy a 601-es. A fénykor az 1900-1919 közötti időszak, ezt mutatja be a kiállítás.
A tárlaton többek között megtudhatjuk, melyik volt Európa legnagyobb Mallett rendszerű gőzmozdonya, vagy milyen magyar találmányok kapcsolódnak a gőzmozdonyokhoz.
A megnyitón és a következő hétvégén Abonyi Pál saját készítésű 375-ös H0-ás méretarányú mozdonya közlekedik a Közlekedési Múzeum H0-ás emeleti terepasztalán.
A megnyitón emlékezünk meg váratlan hirtelenséggel elhunyt kollégánkról, Soltész József főmuzeológusról (aki a kiállítást előkészítette), valamint Lovász Istvánról a hazai közlekedéstörténet egyik legnagyobb kutatójáról.
A rendezvény ideje: 2014. február 19. szerda, 11 óra