2013. április 22. hétfő, 18:00
Hova lett a kreativitás?
Az 1978-86 között működött Indigó csoport a korabeli művészetoktatási formák alternatíváját teremtette meg, intézményes és módszertani értelemben egyaránt. A kreativitást előtérbe helyező szellemisége máig tartó hatást gyakorolt a résztvevőkre, akik közül ma többen akadémiai közegben tanítanak. A beszélgetés arra keresi a választ, átültethetőnek bizonyult-e az Indigó szellemisége és módszertana a rendszerváltás utáni művészeti egyetemi oktatási rendszerbe, miként módosult a kreativitás fogalma, hova tüntek a művészképzés alternatív megnyilvánulási formái?
Résztvevők: Király Judit, Révész László László, Sugár János, Szőke Annamária
2013. április 17. és május 3. között egy négy részből álló beszélgetéssorozatra kerül sor a Labor Galériában, amelynek fókuszában az akkori Képzőművészeti Főiskolán 1990-ben lezajlott „diákforradalom”, a rendszerváltás óta eltelt időszak intézményi tapasztalatai, valamint a művészeti oktatás múlt- és jelenbeli modelljei állnak. Az 1990-es diákforradalom az oktatás részleges megújításán túl az Intermédia Tanszék megalapításához vezetett. A kezdetektől alternatív oktatási modellekkel kísérletező tanszék idén ünnepli fennállásának huszadik évfordulóját, amire a beszélgetéssorozat szintén reflektálni kíván: miként értelmezhető a jelen perspektívájából az azóta eltelt időszak? Az élő eseményeket egy mini-kiállítás kíséri, amelyen néhány korabeli írásos és mozgóképes dokumentumot mutatunk be.