Április 26., péntek, 17:00
1990 szeptemberében három koncepció született a Képzőművészeti Főiskolán zajló művészeti és elméleti oktatás megújítására: Peternák Miklósé az intermédia szakról, Beke Lászlóé egy interdiszciplináris szakról és György Péteré az elméleti oktatás feladatairól. Az Intermédia Tanszék Peternák Miklós koncepciója alapján, Sugár János együttműködésével 1993-ban alakult meg. A beszélgetés résztvevőivel arról beszélgetünk, hogyan látják az akkori koncepciókat, azok művészeti, kulturális és intézményi kontextusát, és hogyan látják az azóta eltelt 20 év fényében az elméleti és a művészeti oktatás aktuális kérdéseit.
Résztvevők: Beke László, Peternák Miklós, Szoboszlai János
2013. április 17. és május 3. között egy négy részből álló beszélgetéssorozatra kerül sor a Labor Galériában, amelynek fókuszában az akkori Képzőművészeti Főiskolán 1990-ben lezajlott „diákforradalom”, a rendszerváltás óta eltelt időszak intézményi tapasztalatai, valamint a művészeti oktatás múlt- és jelenbeli modelljei állnak. Az 1990-es diákforradalom az oktatás részleges megújításán túl az Intermédia Tanszék megalapításához vezetett. A kezdetektől alternatív oktatási modellekkel kísérletező tanszék idén ünnepli fennállásának huszadik évfordulóját, amire a beszélgetéssorozat szintén reflektálni kíván: miként értelmezhető a jelen perspektívájából az azóta eltelt időszak? Az élő eseményeket egy mini-kiállítás kíséri, amelyen néhány korabeli írásos és mozgóképes dokumentumot mutatunk be.