Szabó Károly gondolatai mindig a lehetetlenség körül forognak. Eddigi művei vagy inkább egymásra épülő installációi fizikailag a lehetetlenséget kísértik, a bevett természeti törvényeket állandóan megkérdőjelezve. A tudományos eredményekre fogékony és azokat hitelesnek feltételező világunkban a törvények e radikális megkérdőjelezése felforgató tevékenységnek számít. Szabó meglepő kérdésfelvetései azonban rámutatnak a világ morálisan is megbomlott egyensúlyára. A kiállítás alkotóelemei a tradicionalitás és a jelképek tiszteletére, valamint azok jelentéseinek erejére és hatására mutatnak rá, vagyis a lehetetlenség gyakorlatai. A himnusz, amelynek dallama helyett csak a szünetekben hallható lélegzést halljuk; vagy a betonba „sütött” kenyér mind a magyar nemzeti hagyományokhoz szorosan és egyértelműen kötődő szimbólumokat feszegetik. Olyan jelképeket, amelyeket anélkül fogadunk el és hagyományozzuk őket tovább, hogy valódi jelentésükre rákérdeznénk. A furcsa, kifacsart szituációkba helyezett jelképek a kiállításon megmozdulnak, kibillennek és kibillentenek hagyományos értelmezési tartományukból, gondolkodásra késztetnek, és arra ösztökélnek, hogy minden, a hétköznapokban rutinként kezelt eseményt egyediként fogjunk fel.
A b24 Galéria termeiben felállított komplex installációk különböző médiumokon keresztül mozgatják meg az érzékszervek sokaságát. A látványelemek, a hanghatások, a művek tapintás útján való érzékelése mind a dolgokról vélt bizonyosságunkat feszegetik/kérdőjelezik meg. (Ezzel Szabó Károly folytatja korábbi műveiben már megkezdett művészi kutatómunkáját.)
A tárlat kurátora: Uhl Gabriella művészettörténész.
A kiállítást megnyitja: Szabó Attila DLA képzőművész