A legkorszerűbb technológiával létrehozott fantáziaképekben, a politika, a kereskedelem és a szórakoztatóipar által támogatott és fenntartott képek dominánssá váltak, s a mindennapi valóság fölé emelkedtek. A kivetítés, a projekció – szó szerinti és képletes értelmében egyaránt – mindenütt jelenvaló, a legkülönfélébb formákban bukkan fel a vizuális kultúráról való gondolkodásban és a művészeti gyakorlatban. A szónak számtalan jelentése van: a fizika, a geometria, a térképészet, az optika, a pszichológia, a képzőművészet vagy a show-biznisz világában egyaránt használjuk. A projekció fogalma azonban ritkán szerepelt eddig kiállítási témaként talán pont összetettsége miatt, hiszen egyesíti magában a matematikai és kulturális képi megjelenítést, valamint a tudattalan és az aktív tudat tevékenységeit.
A VETÍTÉS. THE PROJECTION PROJECT, BUDAPEST EPIZÓD azt vizsgálja, hogy a művészet milyen alternatívákat kínál a vetített képekre.
A digitális forradalom eredményeképpen számos tradicionális képvetítési technika, mint a dia- vagy filmvetítés, visszafordíthatatlanul használaton kívül került. A művészeknek azonban úgy tűnik, hogy a projekció ezen technikái egyre inkább fontossá válnak, mivel ezek az eljárások az előretekintés igényét elégítik ki – szó szerinti és képletes értelemben egyaránt. A kortárs művészeti projekciót ezenfelül az is megkülönbözteti a vizuális kultúránkat domináló vetített képektől, hogy újraértékeli a kifejezésben implicit módon megnyilvánuló szándékot: a projekció mint projekt, vizionárius kép, reflexió a jövőre. Egy fénynyaláb mint közös vágyaink és álmaink hordozója?
A Projection Project az antwerpeni MuHKA kortárs művészeti központból érkezik Budapestre. A nagyszabású nemzetközi válogatás Edwin Carels, Mark Kremer és Dieter Roelstraete kurátorok kétéves kutatómunkájának eredménye. A folyamatos változásban és bővülésben megálmodott projekt budapesti állomásán magyar résztvevők munkáival egészül ki a nemzetközi anyag.