A Várfok Galéria Várfok Termében november 26-án nyíló kiállítás igazán izgalmasnak ígérkezik, hiszen a látogatók egy csoportos tárlatot tekinthetnek meg, melynek témája a női akt. A Várfok Galéria hat művészének, valamint a Spiritusz Galériából Sara Bertinek a női testre reflektáló művei között sétálva az akt műfajának egészen eltérő megközelítéseit ismerhetik meg, betekintést nyerve abba is, hogy az egyes művészek életművében hol helyezkedik el ez az évszázados gyökerekre visszamenő, klasszikus műfaj.
Míg korábban az akt műfajára a test egyfajta szoborszerű egységének és tökéletességének megjelenítése volt a jellemző, addig ma inkább egy szubjektív, testről alkotott képként értelmezhető, ami gyakran megtört, tökéletlen, ugyanis a belső világ, a művész személyes élményei, a világra és a társadalomra való reflektálásai széttöri és felrobbantja a forma klasszikusságát. A kiállításon aatoth franyo frivol, a női nemet iróniával kezelő jellegzetes vörös alapú munkája, Sara Berti erővonalakkal átszőtt, absztrakt torzói és altestei, Szirtes János archaikus, az ősi népek kultikus rituáléit idéző, korommal készült test lenyomata, Ray Monde érzéki képei vagy akár Csiszér Zsuzsi a női test szexualitását hangsúlyozó munkái, mind-mind ezeket a szerteágazó és szubjektív megközelítéseket mutatják. Hasonlóan Győrffy László meghökkentő grafikájához, mely talán a leginkább érzékelteti a modern akt lényegi változását, ahol a test anyagisága, biológiai folyamatai is ábrázolásra kerülnek, így tolmácsolva a gondolatot, hogy a test meztelensége nem ér véget annak felszínén. Ezzel ellentétben Herman Levente képén egyfajta nosztalgikus vágy jelenik meg a test hagyományosabb ábrázolása iránt azáltal, hogy úgymond klasszikus ruhába öltözteti a műfajt a 20-as évek világának és az akt eredetét szimbolizáló antik amforáknak az egybeszövésével.