Andreas Fogarasi legújabb dokumentumfilmje és installációja a Vasarely Go Home, amelyet a Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia felkérésére készített, és a spanyol intézményben mutatott be önálló kiállításán. A projekt Madrid után most a Trafó Galériában lesz látható.
A videó és az installáció két – egymással szoros összefüggésben álló – eseményt vizsgál, amelyek 1969. október 18-án játszódtak le Budapesten. Aznap nyílt meg Victor Vasarely retrospektív kiállítása a Műcsarnokban, ami az absztrakt művészet egyik első és legmeghatározóbb „hivatalos” megjelenése volt Magyarországon. A magyar neo-avantgarde és absztrakt-művészet ugyanis ekkor legfeljebb csak megtűrt jelenség lehetett. Ehhez képest az ún. „normalizációs” kirakat-kultúr-politika jegyében rendezett tárlatok a külföldi magyar származású elismert művészek-felé nyitottak. A helyi művészeti szcéna így egyszerre kritizálta a kiállítást és támasztott is elvárásokat vele szemben. A második esemény is ennek jegyében zajlott le, ugyancsak a Vasarely-kiállítás megnyitóján: Major János – a magyar neovantgarde egyik legtehetségesebb és legszerényebb alkotója – egyszemélyes tiltakozó-akciót tartott; zsebében egy kis felirattal érkezett a Műcsarnokba, amin az állt: „Vasarely Go Home”. Ezt a miniatűr transzparenst csak barátainak mutatta be a tömegben, mikor más fürkésző szemek nem láthatták. Fogarasi szemtanúkkal készített interjúkban elemzi az akció és a kiállítás politikai kontextusát egyaránt.