Az 1975-ben alapított BMW Art Car kollekció neves művészek – köztük David Hockney, Jenny Holzer, Roy Lichtenstein, Frank Stella, Robert Rauschenberg, Andy Warhol és Jeff Koons – immár összesen 17 alkotását tartalmazza. Mindegyikük az autó mai megjelenésének és jelentőségének egyedülálló alkotói megfogalmazása. Hervé Poulain, a francia autóversenyző még a hetvenes évek elején bízott meg elsőként egy művészt – barátja, Alexander Calder személyében –, hogy műalkotássá alakítsa versenyautóját. Ez volt az alapötlet, amelynek nyomán megszületett a BMW Art Car programja. A müncheni BMW Múzeum állandó kiállítása mellett a kollekció modelljei világszerte számos múzeumban és galériában is szerepeltek már, köztük a párizsi Louvre, a velencei Palazzo Grassi, a sydneyi Powerhouse Museum, valamint a new yorki és a bilbaói Guggenheim Museum termeiben. A pop-art legenda Warhol saját kezűleg festette meg a BMW által, az Art Car program keretében rendelkezésére bocsátott M1 versenyautót. Az autógyár által 1975-ben életre hívott kortárs gyűjteménynek ez volt a negyedik darabja. Andy Warhol megfogalmazása szerint az autók dinamikáját és sebességét művészi eszközökkel is ki lehet fejezni: „Ha egy autó igazán gyors, minden vonal és szín elmosódik rajta. Imádtam ezt az autót, sokkal jobban megindított, mint más technikai alkotások!” – nyilatkozta annak idején Warhol a BMW M1-ről. A kocsi részt vett az 1979-es Le Mans-i 24 órás autóversenyen, ahol kategóriájában második, összetettben pedig a hatodik helyezést érte el. Dr. Gálig Zoltán művészettörténész szerint az autó egyedi részét képezi a BMW Art Car programnak, mivel ez volt az első olyan alkotás, amelyet a művész teljes egészében saját kezűleg festett. „A korábbi alkotások esetében a művészek az autó 1:5 arányú modelljét tervezték meg, majd segítőik közreműködésével alkották meg a végleges művet. A Warhol által festett BMW M1 teljes egészében illeszkedik a művész akkori alkotásainak vonulatába” – mondta el a pop-art szakértője.