A májusi Tábla Tologató Tárlaton úrja a festészet fogalalja el a mozgatható panelek területét, ezúttal képileg absztraktabb vizekre vezetve az érdeklődőket. Appelshoffer Péter konceptuális indíttatású, filozófikus, mégis költői megközelítésű műveket alkot. Nehezen lehetne művészeti stílusok határai közé szorítani tevékenységét, hiszen Appelshoffer eleve több, párhuzamosan fejlődő megközelítésben gondolkodik, így képei is több – vizuális – nézőpontot képviselnek. Nyitott koncepció jellemzi munkásságát, mely engedi a továbblépés lehetőségét, nem határolja le önmagát végérvényesen. „Az élet nagyon töredezett, az egyik pillanatban ez, a másikban már egészen más történik. Azt szeretném, ha ez a töredezettség látszana a munkáimon” (Jasper Johns) – e sorok akár jellemzhetnék Appelshoffer műveit is. Általános megközelítései ideákat, majd azok nyomán keletkező képi megfogalmazásokat hoznak létre. Művészetének alapját a világ érzékelhető elemeire való szüntelen reflektálás, majd e reakciók képi megfoglamazása alkotja. Változatos, erőteljes, érzékenyen vibráló festményei újabb és újabb kísérletek lenyomatai a vásznon, a fán, a vason – a sokoldalú és szempontú matériákon.
Appelshoffer Péter 2002-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő szakán, ezt követően a Pécsi Tudományegytem Művészeti karának Képzőművészeti Mesteriskoláját abszolválta. Ezzel párhuzamosan az Orvostudományi Kar Művészetterápia szakirányú továbbképzését végezte, mely által művészete újabb elméleti síkon fejlődhetett tovább. Appelshoffer Péter beszélgetőpartnere, illetve „feleltetője” Muladi Brigitta művészettörténész lesz – ő fogja a TTT közönségét átvezetni Appelshoffer Péter festészetének konceptuális síkjaira.