Karolina Bielawska | Agata Bogacka | Vladimír Houdek | Genti Korini | Maxim Liulca
Kurátor / Curated by: Fenyvesi Áron
A Glassyard Galéria következő kiállítása a régió festészetét állítja a középpontba, fiatal és feltörekvő közép-kelet európai festők elmúlt években készült műveiből mutat be egy kurátori válogatást. A résztvevő művészek festészeti pozíciói azonban nemcsak a regionalitás jegyében kapcsolódnak majd egymáshoz. A kiállításban testet öltő kurátori koncepció kifejezetten arra törekedett, hogy olyan festők műveit hozza egymással kontextusba, akiknek festői gyakorlata az absztrakció vizuális nyelvéből indul ki, még pontosabban, abból rugaszkodik el.
Az absztrakt festészeti nyelv kortárs megújulása a magyar művészeti diskurzusban is egyre fontosabbá vált az utóbbi években, így mindenképpen időszerűnek tűnik egy olyan kiállítás megrendezése Budapesten is, ami az absztrakt festészeti nyelvben végbemenő változásokat tematizálja és mutatja be regionális perspektívából a magyar közönségnek.
A kiállítás célja nem az absztrakció művészeti végállomásként történő definiálása, hanem azoknak az izgalmas festői kísérletezéseknek a felvillantása, melynek során saját vizuális univerzumok nőhetnek ki belőle, épülhetnek rá. Az absztrakt festészeti nyelv abszolút jelenéről szól tehát a kiállítás. Öt művész festői pozícióján keresztül mutatja be, hogy az absztrakció miként hibridizálódik és lép reakcióba a második világháborút követő expresszívebb festészeti gesztusokkal, újra értelmezett tradíciójukkal és a bad painting-gel. Az absztrakció tehát leginkább egy nyelvi eszközhöz válik hasonlatossá ezen a kiállításon, amit a festők különféle módon artikulálnak saját dialektusuk megteremtése érdekében.
Nyitókép: Agata Bogacka: Negotiations II., 2017, akril, vászon / acrylic on canvas, 140 x 120 cm